Strona główna
Dom
Tutaj jesteś

Eyetracking w e-mail marketingu – poradnik

Dom Data publikacji - 16 listopada 2023 Autor - Redakcja ronet.pl
Eyetracking w e-mail marketingu


E-mail marketing to ważna gałąź niemal każdego biznesu. Zaprojektowanie szablonu maila, zgodnie z wynikami najnowszych badań z zakresu eye trackingu zwiększa szansę na sprzedaż produktu lub usługi.

Czym jest eyetracking?

Eyetracking to badania śledzące ludzki wzrok. Specjalne okulary wyposażone w kamerę monitorują ruch gałek ocznych. Dzięki temu można sprawdzić, gdzie czytelnicy najdłużej skupiają wzrok, a co pomijają. Wyniki jasno pokazały, że ludzie praktycznie nigdy nie czytają całości tekstu, a jedynie jego niektóre elementy. Z pomocą tych badań marketingowcy i przedsiębiorcy mogą tworzyć E-mail Eye Tracking, dostosowywać kampanie reklamowe czy tworzyć artykuły przyciągające ludzki wzrok.

Jak wykorzystać eyetracking w e-mail marketingu?

Eyetracking może pomóc pozyskiwać leady i zwiększać sprzedaż. Dzięki umiejętnemu ułożeniu poszczególnych informacji w wiadomości e-mail możesz ułatwić odbiorcy wykonywanie czynności, których od niego oczekujesz. Przykładowo – umieszczenie przycisku CTA (call to action) w pierwszej połowie wiadomości, zwiększy szansę, by odbiorca w niego kliknął. Zdecydowana większość osób nie czyta wiadomości do końca, nie ma więc szans zauważyć przycisku. Pamiętaj też, by ważne informacje o tym, co oferujesz również zamieścić na górze wiadomości. Dzięki badaniu wiemy, że ludzie mają tendencje do czytania jedynie nagłówków, ewentualnie fragmentów tekstu tuż pod nagłówkami. Badania email eye tracking pokazują, że większość osób kreśli wzrokiem coś na kształt litery F, pomijając przy tym większość informacji. Dlatego też projektują szablon maila w systemie do wysyłki typu freshmail.pl, skup się, żeby przekazać główne informacje o Twojej ofercie, następnie wstaw aktywny button call to action, a dopiero potem przedstaw ofertę bardziej szczegółowo. Warto również wypunktować wszelkie ważne informacje – znaczniki, punktory czy inne wyróżniające się elementy także przyciągają wzrok. Nie pomijaj także tytułu – to on przyciąga uwagę i zachęca do otwarcia maila. Ciekawy, intrygujący tytuł zwiększa otwieralność maili. Jeśli nie jesteś pewien, co zwiększy konwersję, wprowadź testy A/B, które jasno pokażą Ci, czego potrzebują Twoi odbiorcy. 

Zaprojektowanie odpowiedniego szablonu maila może wydawać się dość skomplikowane. Jednak trzymając się kilku zasad, masz szansę, by dotrzeć do swoich odbiorców i zainteresować ich ofertą. Pamiętaj, że wiadomości muszą być dopasowane do Twojej grupy odbiorców. Dobrze przygotowany e-mail to świetne narzędzie sprzedażowe, które sprawdzi się w każdym biznesie.

Materiał zewnętrzny

Redakcja ronet.pl

Na blogu piszę o tym, co w życiu najważniejsze: od codziennych wyzwań biznesowych, przez tajniki efektywnego zarządzania domem, po najnowsze trendy w modzie i ciekawostki ze świata kultury.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?