Strona główna Biznes

Tutaj jesteś

Optymalizacja treści w sklepie internetowym PrestaShop – jak zwiększyć widoczność serwisu?

Optymalizacja treści w sklepie internetowym PrestaShop – jak zwiększyć widoczność serwisu?

PrestaShop należy do jednych z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie. Trzeba jednak pamiętać, że sama technologia, nawet najdoskonalsza, zazwyczaj nie wystarczy do tego, by zdobywać klientów z Google. Na sukces w dużej mierze wpływa m.in. optymalizacja treści w sklepie internetowym. Na co zwrócić uwagę, by teksty wzbudzały zainteresowanie u potencjalnych klientów, a jednocześnie zostały docenione przez roboty Google? Dowiedz się, zapoznając się z poniższym artykułem.

Dlaczego treści są ważne w sklepie PrestaShop?

Google ocenia strony m.in. pod kątem jakości i unikalności treści. Dlatego sklep internetowy pozbawiony dobrych opisów produktów i kategorii, a także artykułów blogowych ma niewielkie szanse na wysokie pozycje. Ponadto algorytmy rozpoznają duplikaty, np. opisy skopiowane ze strony producenta, które obniżają widoczność serwisu.

Treści nie odgrywają ważnej roli jedynie z punktu widzenia SEO. Mają znaczenie również w kwestii wyróżnienia oferty na tle konkurencji, zwiększenia liczby konwersji oraz rozwiania wątpliwości klientów przed zakupem.

Strategia słów kluczowych

Optymalizacja treści w sklepie PrestaShop nie zaczyna się od pisania. Pierwszy krok to analiza słów kluczowych. Szczególnie na początkowym etapie prac warto stawiać nie na oczywiste, a tym samym używane już przez konkurencję frazy, ale na rozbudowane zapytania klientów, np. zamiast frazy „kurtki zimowe” użytkownicy mogą wpisywać frazę „lekka kurtka puchowa na zimę”. Opierając się na strategii słów kluczowych, stworzysz:

  • logiczną strukturę kategorii, w obrębie której każdy typ produktów zyska swoją podstronę,

  • treści blogowe odpowiadające na pytania użytkowników, najlepiej wzbogacone o własne, unikalne doświadczenie, np. „jakie kwiaty wybrać na gliniastą glebę”,

  • wewnętrzne linkowanie ułatwiające nawigację po sklepie i zwiększające czas spędzany w serwisie.

Warto pamiętać, że błędem jest skupienie się na jednej, głównej frazie. SEO przynosi największe korzyści, jeśli uwzględnia pełną gamę zapytań klientów.

Jeśli potrzebujesz pomocy z zakresu tworzenia sklepów internetowych PrestaShop, ich pozycjonowania oraz optymalizacji treści, możesz sprawdzić ofertę agencji marketingowej: https://www.ibif.pl/oferta/sklepy-internetowe-prestashop.

Jak tworzyć opisy produktów i kategorii?

Aby zwiększyć szansę na zakupy i widoczność w Google za pomocą opisów:

  • skup się na korzyściach wynikających dla klienta z wyboru danego produktu, a nie tylko cechach artykułu, np. nie używaj jedynie frazy „plecak wodoodporny”, ale rozwiń ją w zdanie: „Twój sprzęt pozostanie suchy nawet podczas niespodziewanego deszczu”.

  • Używaj języka, którym posługuje się klient. Naturalnie wplataj słowa kluczowe i ich odmiany, a także unikaj keyword stuffingu, czyli sztucznego przeładowania frazami. Tekst powinien być czytelny i pomocny.

  • Dbaj o unikalność. Nawet produkty bardzo podobne powinny mieć różne opisy, by nie konkurować ze sobą w wynikach Google.

Sklepy internetowe PrestaShop z własnymi, dopracowanymi treściami osiągają znacznie lepsze pozycje niż serwisy kopiujące teksty producenta.

Jak tworzyć opisy produktów i kategorii?

Blog firmowy w PrestaShop jako wsparcie sprzedaży

Wiele osób, zanim zdecyduje się na zakup produktu, wpisuje w wyszukiwarce zapytania typu: „Jaki ekspres do kawy wybrać do dużego biura?”, „Na co zwrócić uwagę przy zakupie zegarka dla dziecka?”, „Jaka karma dla małego kota jest najlepsza?”. Jeśli Twoje artykuły blogowe w sklepie będą konkretnie i ciekawie odpowiadały na te pytania, być może przechwycą klienta na wczesnym etapie jego decyzji zakupowej. Blog doskonale sprawdza się podczas targetowania fraz informacyjnych, które często nie nadają się do umieszczenia w opisach kategorii i produktów.

Dzięki wpisom blogowym w sklepie PrestaShop jesteś w stanie stopniowo budować ekspercki wizerunek marki. To jeden z lepszych sposobów na prezentację swojej znajomości danej dziedziny. W artykułach możesz też dodawać linkowanie wewnętrzne kierujące użytkowników prosto do kategorii i produktów. Dzięki takim linkom wesprzesz proces pozycjonowania, a jednocześnie przekierujesz potencjalnych klientów na podstrony produktowe.

Meta title i meta description

Do kolejnych istotnych elementów optymalizacji treści w PrestaShop należy meta title i meta description. To właśnie te niepozorne, krótkie opisy, wpływają w pewnej mierze na to, czy użytkownik wybierze Twój sklep w wynikach wyszukiwania. Meta title o długości około 60 znaków ze spacją powinien być unikalny, zawierać główne słowo kluczowe i zachęcać do kliknięcia. Meta description o długości wynoszącej maksymalnie 160 znaków ze spacją natomiast musi opisywać korzyści z wyboru oferty i zawierać CTA. W panelu PrestaShop dość łatwo można edytować te elementy.

Optymalizacja treści w sklepie internetowym PrestaShop nie jest pojedynczym działaniem, wymaga strategicznego podejścia. Analiza fraz kluczowych, unikalne opisy kategorii i produktów, interesujące artykuły blogowe i dopracowane meta tagi – te wszystkie elementy tworzą system przyciągający ruch i stopniowo zamieniający go w sprzedaż. Dlatego zachęcamy do konsekwentnej troski o jakość treści w sklepie. To dzięki niej serwis ma szansę zaistnieć na wysokich pozycjach w Google i dotrzeć do klientów.

Artykuł sponsorowany

Redakcja ronet.pl

Na blogu piszę o tym, co w życiu najważniejsze: od codziennych wyzwań biznesowych, przez tajniki efektywnego zarządzania domem, po najnowsze trendy w modzie i ciekawostki ze świata kultury.

Może Cię również zainteresować

Potrzebujesz więcej informacji?