Marketing internetowy dla firm – na czym polega?

Promocja w internecie to już nie opcja, lecz konieczność. Dotyczy to co najmniej 99% biznesów. Obecnie marketing w sieci powinny prowadzić już nie tylko firmy typowo internetowe, ale też wszelkie przedsiębiorstwa stacjonarne. Jednak na czym tak właściwie polega marketing online? Sprawdzamy!

Marketing internetowy kiedyś i dziś

Obecnie istnieje wiele sposobów na promocję w sieci. Warto w tym miejscu wspomnieć, że przez lata marketing internetowy ulegał dużym zmianom. Kiedyś najważniejsze były banery na stronach internetowych. Mowa o reklamach pop-up, które choć nadal występują, bardzo straciły na znaczeniu. Podobnie jest z wpisami na forach, które niegdyś stanowiły podstawę marketingu online. Obecnie wciąż stosuje się wpisy na forach, jednak ich znaczenie jest o wiele mniejsze. Poza tym, zmienił się nieco cel umieszczania postów. Obecnie chodzi głównie o pozyskiwanie linków zewnętrznych, wspierających pozycjonowanie.

Dzisiejszy marketing internetowy to działania w wielu obszarach. Oczywiście konieczne jest dostosowanie kampani do specyfiki firmy i branży w której działa. Niemniej w niemal wszystkich przypadkach niezbędne są działania w trzech najważniejszych obszarach:

  • pozycjonowanie,
  • płatna reklama,
  • działania w mediach społecznościowych.

W dalszej części tekstu zajmiemy się omówieniem działań w każdym z wymienionych obszarów.

Pozycjonowanie, czyli pokaż się w sieci

Dzisiaj pozycjonowanie stanowi absolutną podstawę marketingu internetowego. Mowa o uzyskaniu pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwań Google. Na czym polega pozycjonowanie? Zwykle jest to kilka etapów:

  • dopracowanie techniczne strony,
  • określenie fraz kluczowych,
  • uzupełnienie witryny treścią,
  • pozyskanie linków zewnętrznych,
  • kontynuacja działań.

Pozycjonowanie sprawia, że zostajesz zauważony. Poszukując usług czy produktów, użytkownicy trafiają na Twoją stronę i dokonują zakupów. Tym samym działania w ramach pozycjonowania przynoszą korzyści w sposób bardzo bezpośredni. Jednak działają też pośrednio, poprzez zwiększenie renomy strony, do której link znalazł się na szczycie wyników wyszukiwań.

Płatna reklama w sieci

Płatna promocja w internecie również jest przydatna. Dzisiaj dostępne są jej różne formy, od wspomnianych reklam typu pop-up, przez banery wyświetlane w Google Ads, aż po płatne linki w wynikach wyszukiwań. Otóż wysokie pozycje można kupić. Jednak linki są wtedy oznaczane jako sponsorowane, co obniża zaufanie użytkowników, a tym samym skuteczność promocji. Polecamy korzystać z płatnych linków oraz ogółem inwestować w płatną reklamę, jednak działania te nie mogą zastąpić pozycjonowania.

Działania w mediach społecznościowych

Social media mają ogromną siłę, przez co warto wykorzystać je w marketingu online. Niezbędne jest założenie profili firmowych na kilku platformach. Ważne jest, aby konto prowadzić w sposób aktywny, to znaczy często i przede wszystkim regularnie publikować posty. Muszą być one interesujące. Najlepiej, aby aktywizowały odbiorców. Media społecznościowe to również bardzo dobre narzędzie do nawiązania bezpośredniego kontaktu z odbiorcami. Dlatego tak istotne jest szybkie i konkretne odpisywanie na komentarze pod postami oraz na wiadomości prywatne.

Zapraszamy: Pozycjonowanie stron Wrocław.

Redakcja ronet.pl