Prawdziwy przedsiębiorca potrafi zrobić dobry biznes na wszystkim. Wie jak zarządzać budżetem, aby zyski były jak największe. Wiedzy tej niestety nie zdobędzie się w szkole czy na studiach. Tam jedynie można poznać teorie i nieco praktyki. Najlepsza jest przede wszystkim nauka na własnych błędach i doświadczeniach. Podejmując ryzyko musimy być pewni naszych działań i nie bać się stawiać kolejnych kroków. Pomocne w tym mogą być książki o biznesie. W księgarniach znajdziemy ich całą masę, ale nie każda jest tak samo warta uwagi. W tym artykule przyjrzymy się temu tematowi i polecimy kilka pozycji książkowych z którymi warto się zapoznać.
Dlaczego warto czytać książki?
Według badań, Polacy z roku na rok czytają coraz to mniej książek. Spowodowane jest to wieloma czynnikami, ale zdecydowanie w większości przypadków brak czasu to słaba wymówka. Każdy z nas jest w stanie zagospodarować w ciągu dnia chociaż 20 minut na oddanie się lekturze. Marnujemy dużo czasu czekając w kolejkach czy też poruszając się komunikacją. Mając pod ręką książkę, moglibyśmy znacznie korzystniej wykorzystać te chwile.
Czytanie książek wpływa niezwykle korzystnie na nasz mózg. Stymulując prawą półkulę mózgu, rozwija naszą wyobraźnie. W zależności od gatunku, wymaga od nas koncentracji na różnych poziomach. W ten sposób jest również w stanie zredukować nasz stres. Co ciekawe, jest ono tutaj o wiele bardziej skuteczne od czytania książek, spaceru czy też gier komputerowych.
Jeżeli zawodowo pracujemy głową, korzyści z sięgnięcia po lekturę będą bez wątpienia owocować na naszych wynikach w pracy. Poprawi to nasze skupienie i koncentracje, poszerzy słownictwo a co najważniejsze, poprawi nasze zdolności analityczne. Warto sięgnąć po książkę tuż przed samym snem zamiast wpatrywać się w ekran telefonu – w ten sposób szybciej zaśniemy.
Najlepsze książki o biznesie – nasze propozycje
Jak wspomniano we wstępie, książki o biznesie mogą poprawić wydajność naszej pracy i przedsięwzięć. W ten sposób jeżeli zrozumiemy dobrze ich sens, wyniki w pracy powinny być o wiele wyższe.
- ,,The Introvert’s Edge: How the Quiet and Shy Can Outsell Anyone”, Matthew Pollard – to nasza propozycja numer jeden. Opowiada ona historię spokojnego i nieśmiałego sprzedawcy, który mimo swojego introwertyzmu był w stanie pozyskiwać nowych klientów. Większości z nas, wydaje się, że aby osiągnąć dobre zyski, powinniśmy być przebojowi, głośni i nie bać się wyjść do ludzi i odpowiedzieć na każde pytanie. Dzięki tej lekturze, uświadomimy sobie jednak, że to nie to jest tutaj najważniejsze. Sprzedaż według autora jest jak dyscyplina, której każdy może się nauczyć, dzięki regularnej praktyce. Najważniejsze jest to, abyśmy poznali swoje zalety i potrafili je owocnie wykorzystać w biznesie. W książce znajdziemy również wskazówki jak odkryć ukrytą pewność siebie i być przygotowanym na trudne rozmowy z klientem.
- ,, Firmy szybkiego wzrostu. Jak osiągać przewidywany przychód i rekordowe zyski”, Aaron Ross, Jason Lemkin – to książka która opowiada o tym, jak rozwinąć swoją własną firmę. Autorzy twierdzą, że istnieje gotowy schemat działań, według których postępują największe i najlepiej rozwijające się firmy na całym świecie. Cały ten proces jest tam dokładnie opisany przez co możemy zrozumieć dany schemat. Po lekturze, będziemy w stanie określić naszą niszę oraz zbudować skuteczną sprzedaż.
- ,,Coaching sprzedawców. Przemiana zwykłych handlowców w mistrzów sprzedaży”, Keith Rosen – to pozycja która uświadomi nam, jak istotny jest caching wśród managerów. Krok po kroku dowiemy się, jak jak zwiększyć sprzedaż oraz poprawić wydajność zespołu. Opisane jest tutaj również jak nauczyć handlowców bycia samodzielnym w motywowaniu oraz podczas rozwiązywania problemów.
- ,,Sprzedawaj jak Challenger. Strategie kontroli komunikacji z klientem”, Matthew Dixon, Brent Adamson – to niezwykle ciekawa książka oparta na badaniach autorów. Przeanalizowali oni działania wielu handlowców z różnych branż. Owocem pracy było wyszczególnienie pięciu rodzajów handlowców, gdzie jeden z nich należał do szczególnych. Podkreślony jest tutaj fakt, że przynależność do profilu handlowca nie oznacza, że człowiek ten nie może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami w pracy. Klucz do sukcesu tkwi między innymi w odejściu od klasycznego budowania relacji na rzecz zwiększonej asertywności.
Rozwój osobisty jest ważny
Wyżej wymienione pozycjeto tylo uczerbek wszyskich wartych polecenia książek. Warto inwestować w swój rozwój, poszerzać swoje horyzonty. Pracując w danej branży przez dłuższy okres czasu można się wypalić, nie czuć już tak dużego spełnienia zawodowego jak wcześniej. Doszkalają się, wprowadzając nowe rozwiązania możemy jednak poczuć się jak nowo narodzeni i czuć chęć do podjęcia dalszych działań. Warto przeczytać również artykuł https://ksiazki.wp.pl/ksiazkowy-niezbednik-dla-przedstawiciela-handlowego-jakie-sa-najlepsze-ksiazki-o-sprzedazy-6749624651991808a gdzie poznamy jeszcze kilka innych ciekawych pozycji książkowych.